dietamagazin.hu

Vigyázat, a rossz étrend öregít!

Amit reggel a tükörben látunk, meghatározza az egész napunkat. Ha az első gondolatunk az: "Hú, de jól nézek ki!" akkor minden rendben. De ha az ugrik be: "Hú, mikor öregedtem meg ennyire?" akkor itt az ideje körbenézni a konyhában!

 

A korral járó változások mindannyiunkat elérnek, ez természetes. Nem lehet szüneteltetni vagy felfüggeszteni, akármit is ígérnek a reklámok. De lehet szépen és lassan csinálni. Egy egészségtelen diéta viszont a normális öregedési folyamatot képes vészesen felgyorsítani és éveket öregíteni rajtunk. Nem csak a külsőnk sínyli meg a dolgot! A szervezet belső felső felépítése is megroppanhat.

Nagyon fontos az étel minősége! Számtalan vizsgálat igazolta, hogy a gyorsételek gyulladásos folyamatokat okoznak a szervezetben, mivel az ilyen az alacsony minőségű ételek tele vannak transz zsírokkal. Hogy tűnhetünk-e öregebbnek attól, hogy olcsó ételt eszünk? Abszolút igen! Persze nem a külsőnk az egyetlen tétje a rosszul összeállított étrendnek. Túl sok gyulladáskeltésre hajlamos vagy az artériák elzárásával fenyegető étel fogyasztása belül legalább annyira öregíti a szervezetet, mint kívül.

Íme 5 példa azokra az ételekre, melyek visszaszorításával olyan fiatalnak tűnhetünk, amilyennek csak lehetséges.

1.  Sült krumpli és csipsz

Igazából minden bő olajban sült étel ide tartozik, mert tele vannak transz zsírokkal. Ezek a zsírok a szervezet egészében hozzájárulnak a gyulladásos folyamatok kialakulásához. Próbáljunk meg olyan étrendet összeállítani a diéta során, ahol a transz zsírok napi beviteli aránya nem haladja meg az 1%-ot.

2.  Fánkok és cukros sütemények

Ezek a sütemények általában megtöbbszörözve tartalmazzák az öregedés gyorsító anyagokat. Egyfelől gyakran igen magas a transz zsír tartalmuk, másfelől cukorral vannak bevonva, ami szintén összefüggésbe hozható a ráncok kialakulásáért felelős folyamatokkal.

3.  Hot dog, szalonna, szalámi

Ide tartozik szinte minden erősen feldolgozott hús. Szomorú tény, de az ilyen feldolgozott húsok, melyekkel gyakran találkozunk a kedvenc pizzánkon is, egyáltalán nem tesznek jót. Tele vannak telített zsírokkal és rengeteg nitrátot tartalmaznak, amelyek mindegyike aktív résztvevője a gyulládos folyamatok kialakításának.

4.  Zsíros, vörös húsok

Az egészséges húsevés kulcsa a minél soványabb formában történő fogyasztás. Ezzel minimalizálhatjuk azoknak a telített zsíroknak a bevitelét, melyek fő ellenségei az artériáknak és bizony a fiatalos külsőnek is. A diatetikusok többsége azt javasolja, hogy együnk minél több fehérjedús ételt, mint pl. sovány húsokat, és a telített zsírsav bevitelt tartsuk a napi kalória bevitel 7 %-a alatt.

5.  Alkohol

Az alkohol kemény dió, mert kis mennyiségben kimondottan jót tesz, viszont túlzott fogyasztása idő előtti öregedést okoz. Nőknek általában napi fél pohár bort vagy egy pohár sört ajánlanak, míg férfiaknak ennek duplája is belefér az egészséges életmódba. Ha bizonytalanok vagyunk, hogy az általunk fogyasztott mennyiség jótékony vagy káros hatású-e, kérdezzük meg az orvosunkat, hogy ő hogyan ítéli meg a mennyiséget.

Még ezeknél is fontosabb azonban, hogy jó minőségű ételekből állítsuk össze a diétánkat! Olyan ételeket fogyasszunk, melyek nem terhelik meg a szervezetet és segítségünkre vannak a fiatalos külső megőrzésében. Ma már ismert, hogy a mediterrán típusú diéták minimalizálják az olyan korhoz kötött betegségek kockázatát, mint az Alzheimer-kór és a szívelégtelenség.

további érdekességek

  • Panel1
  • Panel2
  • Panel3
  • Panel4
  • Panel5
  • Panel6

stílus és divat

Szín- és Stílustanácsadás!

A stílusos megjelenés minden trükkje egy helyen! Amit egy nőnek tudnia kell magáról!

Bővebben...

fitness a vízben

Az élettel telt medence!

Zenés alakformálás és vízi játékok az aquafitness világából!

Bővebben...

gyógyító természet

A bőr legjobb barátja!

Arc- és testápolás natúr kozmetikumokkal érzékeny bőrtípusokra is!

Bővebben...