Kezdőlap Diéta hírek Így járul hozzá a diéta eredményéhez a megfelelő folyadékbevitel

Így járul hozzá a diéta eredményéhez a megfelelő folyadékbevitel

A kiegyensúlyozott diéta része az egészséges étkezés mellett a megfelelő folyadékbevitel is. megmutatjuk, hogyan járul hozzá az eredményhez.

Ahány ember, annyi megoldást hallhatunk arra, milyen is a hatékony diéta. Egyvalami azonban biztos. A fogyáshoz a kiegyensúlyozott étkezés és a mozgás mellett a megfelelő folyadékbevitel is hozzájárul.

Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, hogy milyen minőségű és mennyiségű folyadékot érdemes fogyasztani ahhoz, hogy gyorsabban ledobhassuk a felesleges kilókat, a végeredmény pedig látványosabb legyen!

Az ivóvíz támogatja a kiegyensúlyozott emésztést

Az elmúlt években több kutatás is bebizonyította azt, hogy a víz több szempontból is előnyösen hat szervezetünkre és többek közt a diétában is segíthet.

Ennek egyik oka, hogy a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel segít abban, hogy emésztésünk kiegyensúlyozott és egészséges legyen. Ezáltal anyagcserénk gyorsabb lesz, ami segít a testsúly normalizálásában.

Különösen hasznos, ha hideg vizet fogyasztunk, hiszen a hideg víz felmelegítéséhez testünknek intenzív energiakifejtésre van szüksége. Ez pedig segít abban, hogy anyagcserénk még intenzívebbé és egészségesebbé váljon.

Csökkenti az étvágyat és segíti a kalóriák elégetését

A kiegyensúlyozott emésztés azonban nem az egyetlen dolog, ami miatt diétázóknak érdemes megnövelniük a szokásos napi folyadékbevitelt.

Az amerikai Nemzeti Biotechnológiai Információs Központ egyik kutatása például megállapította azt, hogy középkorú és idősebb felnőttek esetében a vízfogyasztás csökkenti a szervezetbe vitt energia mennyiségét.

Étkezés előtt fél liter víz elfogyasztása például két szempontból is segít abban, hogy az általunk követett diéta hatékonyabb legyen.

  • A víz egyrészt csökkenti az étvágyat, ezért kevesebb kalóriát viszünk szervezetünkbe.
  • Másrészt segít megnövelni a nyugalmi állapotban elégetett energia mennyiségét is, ami hozzájárul ahhoz, hogy testünk passzív állapotban 24-30%-kal több energia elégetésére legyen képes.

Mennyi a napi egészséges folyadékbevitel?

Azt, hogy folyadékbevitel szempontjából mit jelent a napi egészséges mennyiség, több dolog is befolyásolhatja. Egyrészt függ a testsúlytól, másrészt az életkortól és a napi, fizikai és szellemi aktivitástól is. Valamint olyan, rajtunk kívül álló tényezők is befolyásolják, mint környezetünk klímája.

Alapvetően elmondható, hogy egy erősebb testfelépítésű személynek, aki egész nap nyílt terepen, tűző napon kemény fizikai munkát végez, jóval nagyobb lesz a folyadékbeviteli igénye, mint annak, aki egy légkondicionált irodában dolgozik.

Alapvetően elmondhatjuk azonban, hogy egy felnőtt férfinak legalább napi 2-2,5 liter, míg egy felnőtt nőnek 1,5-2 liter számít ideális mennyiségnek.

Egészségünk és a hatékony fogyás érdekében érdemes odafigyelnünk arra, hogy ezt a mennyiséget ne cukrozott üdítőkkel és egyéb, ízesített italokkal próbáljuk pótolni.

Amennyiben pedig semleges íze miatt nehezen fogyasztunk egyszerű ivóvizet, megpróbálkozhatunk a citrommal és különböző gyümölcsökkel történő ízesítéssel. Esetleg különböző gyógynövényekből készült, diétás teát is fogyaszthatunk.

Ne csak akkor igyunk vizet, ha diétázunk!

Mivel testünk több mint 60 százaléka víz, így érthető, hogy a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel fizikai és lelki egészségünkre egyaránt komoly hatással van.

Nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitel esetén a szervezet nem tudja megfelelően elégetni a zsírt és kiválasztani a méreganyagokat. Azok a vérben maradva savasodást és salakosodást egyaránt okoznak.

Arról már nem is beszélve, hogy, ha túl keveset iszunk, akkor nem csak anyagcserénk lesz lassú, de szellemileg is fáradtabbnak, levertebbnek érezzük magunkat, lassabban forog az agyunk és nehezebben tudunk gondolkodni.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here