Kezdőlap Diéta hírek Hogyan fogyjak le gyorsan? – Ételek, amiket kerülnöd kell!

Hogyan fogyjak le gyorsan? – Ételek, amiket kerülnöd kell!

Az ember szinte észre sem veszi, hogy az úgynevezett diétás étrendje hátráltatja a fogyását. Nézzünk a dolgok mögé, és csípjük fülön a titkos kalóriabombákat!

 Light, diétás ételek

Amikor elmész bevásárolni, örülsz, hogy az adott üzletben van egy külön kis részleg tele diétás kajákkal? Egy kis light joghurt, csoki, üdítő, szörp vagy majonéz biztosan nem árthat meg. Gondolod te, mert ezek az étkek is iszonyúan csalókák tudnak ám lenni!

Címkeolvasásra fel! A többségük ugyanis nem tartalmaz kevesebb kalóriát, mint a teljes változatuk, bár tény, a forrásuk máshonnan ered. De ez téged ne vigasztaljon, mert a gyártók figyelnek az egyensúlyra: egy cukormentes termék esetében az édesítő mellé sokszor extra zsír dukál, hogy legyen íze.

Cukorstop

Gratulálunk, ha az életmódváltásod során sikerül cukormentesen étkezned. De ugye tudod, hogy a cukor sok néven fut? Ilyen mondjuk a dextróz, a maltodextrin, és a fruktóz (gyümölcscukor).

Az pedig egy dolog, hogy mondjuk nem eszel csokit és cukrot, de a joghurtok, az öntetek, a mustár, a ketchup, a majonéz, valamint a konzervek szinte dagonyáznak a cukorban. Nem csoda, hogy annyira kívánod őket.

Maga az édes íz is lehet becsapós: rengeteg üdítőt édesítenek kukoricasziruppal, ami egyértelműen hizlal.

Apropó, gyümölcsök! Van ami mégsem 100%

Attól, hogy valami természetes eredetű, még nem feltétlenül támogatja a fogyásodat. Ha nagyon szereted, válaszd a világos színűeket, és tartogasd délelőttre. Az azért mellettük szól, hogy vitaminokban, ásványi anyagokba, és rostban gazdagok.

Gondoltad volna, hogy a 100%-os gyümölcslé tele van cukorral? Ha fogyni szeretnél, vedd le a listádról! 

Lisztezzünk!

Köztudott tény, hogy a fogyást nagy mértékben támogatja a szénhidrátok aktív csökkentése. A legtöbb szénhidrát a cukor mellett a lisztes élelmiszerekben található.
Kerüld az alábbiakat, hogy elkezdjenek leolvadni rólad a kilók: kenyérfélék, mindenféle pékáru, édességek (csokik, nápolyik), üveges szószok és mártások.

Válaszd helyettük a csökkentett szénhidrát tartalmú variációkat, amelyek tele vannak értékes magvakkal.

Miért rossz a liszt? Gyakorlatilag nincs benne rost és antioxidáns, valamint alacsony tápanyag tartalmú. A szervezet hamar feldolgozza, és még az anyagcseréd, valamint az emésztésed is lassítja.

Müzlilesen

Eldöntötted, hogy ezentúl reggelire müzlit eszel kenyér helyett? Nem biztos, hogy jó ötlet, ha a cukros változatot csócsálod. Szó mi szó, fincsi üres kalória, de iszonyat hamar megéhezel tőle a gyorsan megugró, majd visszazuhanó vércukorszinted miatt.

Egészséges változat: natúr zabpehely chia maggal, és kis gyümölccsel.

Manapság sokféle instant zabkását lehet kapni, de hiába adagolnak hozzá vitaminokat, hiába teljes értékű zab van benne, attól még ott a cukor, a mesterséges anyagok, és a glükózszirup.

Magvak

A szotyi, és társai, azaz a dió, mogyoró, kesudió, és a mandula szinte eteti magát, így hamar elfogy egy kis zacskónyi. Veled is megtörtént már? Akkor javasoljuk, hogy felbontás előtt mérlegelj, és nézd meg a kalóriatartalmát az adott nassnak. Hiába egészségesek, sokszor túl vannak sózva, és amúgy is olajosak, ne akard magad becsapni.

Alkoholok

Kalória és szénhidrátbombák, amiktől jó óvakodni, és egyébként az inzulinháztartásra sincsenek jó hatással, dehidratációt okoznak, amit sokan evéssel akarnak pótolni… Jobb lesz neked alkohol nélkül!

Ha betartod a fenti szabályokat, és újra tervezed a diétás étrendedet, a fogyás biztosan beindul nálad. A diétádat egészítsd ki mozgással, és elegendő alvással, borítékolva lesz a sikere!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here