Kezdőlap Diéta hírek Hogyan fogyjak le gyorsan? – Tudd, hogyan reagál a szervezeted a diéta...

Hogyan fogyjak le gyorsan? – Tudd, hogyan reagál a szervezeted a diéta alatt!

Az emberiséget évezredek óta foglalkoztató örök kérdés, hogy hogyan fogyjunk le, hogyan legyünk csinosabbak, szimpatikusabbak, esetleg kívánatosabbak a másik nem számára, azaz hogyan szerezzünk versenyelőnyt magunknak a – mai napig az ősi elvek alapján működő – hierarchiában.

A testi szépség egyik kulcsa lehet a csinos alak, amelyet a legtöbben fogyókúrával próbálnak elérni, néhányan pedig életmódváltással.

Lássuk, mit tanácsolnak a szakértők: hogyan fogyunk igazán jól?

Káros-e a fogyókúra?

A fogyókúra önmagában nem az ördögtől való, hiszen léteznek olyan különleges helyzetek, amikor valóban erre a hirtelen fogyásra van szükség.

Tipikus példa lehet egyes sportolók esetén a versenyek előtti felkészülés, a hétköznapokban pedig például az ünnepek alatt felszedett pár kiló gyors leadása vagy amikor picit csinosítanánk magunkon az esküvő, a szalagavató vagy egy fotózás előtt.

A fogyókúrát, azaz, ahogyan a legtöbben sajnos ma még mindig tévesen értelmezik, a koplalást, semmiképpen sem szabad azonban az életünk rendszeres vendégévé tenni és persze ne várjunk tőle tartós eredményeket sem!

A koplalás során ráadásul nem is feltétlenül a zsírból veszítünk, hanem sokkal inkább az izmainkból!

Arról pedig nem is beszélve, hogy a hagyományos fogyókúra, tehát a koplalás rendkívül káros az egészségre, hosszútávon pedig beláthatatlan következményei, akár súlyos szövődményei is lehetnek.

Hogyan csináljuk helyesen?

Érdemes tehát fogyókúra helyett diétában vagy még inkább életmódváltásban gondolkodni és alapjában megváltoztatni az étkezési szokásainkat.

Több diéta létezik. Egyéni belátásunktól, különböző adottságainktól függhet az, hogy kinek melyik típus válhat be, ha be is válik valamelyik egyáltalán.

Általánosságban elmondható, hogy érdemes a gyorsételeket, készételeket, illetve a búzalisztet, cukrot elhagyni vagy minél inkább leépíteni. Helyettük pedig fogyasszunk minél több zöldséget és gyümölcsöt, lehetőleg helyi piacról, termelőtől vásárolva, bio minőségben!

Ügyeljünk a megfelelő folyadékfogyasztásra is és próbáljunk naponta három liter tiszta vizet meginni! Ha ez nehezen megy, akkor gyümölcsökkel vagy natúr gyümölcslevekkel csalhatunk egy picit, de vigyázzunk a cukortartalomra!

A húsfogyasztás, illetve az állati eredetű táplálékok fogyasztása is számos egészségügyi tényezőtől, illetve az egyéni meggyőződéstől is függ. A fehérjére azonban nagy szükségünk van a diéta során. Ha nem eszel húst, akkor próbálhatod zöldségekkel és gyümölcsökkel is pótolni a fehérjét.

Szükség lehet táplálékkiegészítőkre, vitaminokra, ásványi anyagokra és nyomelemekre, de az is lehet, hogy éppen egy jó minőségű fehérjepor lendíthet át a holtponton. Fontos, hogy a diéta és az életmódváltás semmiképpen se járjon vérszegénységgel, gyengeséggel, a legfontosabb tápanyagok elhagyásával! Figyelj oda arra is, hogy csakis természetes alapanyagú, egészséges forrásokból származó táplálékkiegészítőt használj, amelyet nem teszteltek állatokon, így nem csak magadért és az egészségedért, de a bolygóért is sokat teszel!

Hogyha pedig fogyókúra helyett diétában és életmódváltásban gondolkodsz, akkor hosszú távon is javulhat az egészséged, jobb lehet a közérzeted és akár tovább is élhetsz fiatalos lendülettel!

Dönts tehát okosan, járj utána és ne dőlj be a tévhiteknek!

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here