Kezdőlap Diéta hírek 3+1 étkezési hiba, ami tönkreteszi a hatékony diétát

3+1 étkezési hiba, ami tönkreteszi a hatékony diétát

Megmutatjuk azokat a leggyakrabban elkövetett táplálkozással kapcsolatos hibákat, melyek a leghatékonyabb diéta szabotálására is képesek lehetnek.

Sokan gondolják úgy, hogy a megfelelő testsúly eléréséhez egy jó diéta és némi mozgás is elég. Az igazság azonban az, hogy ha szeretnénk az ideális állapotot fenntartani, akkor az esetek többségében ennél komolyabb életmódváltásra lesz szükségünk.

A tökéletes testsúly és a megfelelő erőnlét elérése érdekében fontos, hogy felülbíráljuk táplálkozási szokásainkat és megszabaduljunk az olyan problémás berögződésektől, melyek tönkre tehetik az eredményt. Ebben a bejegyzésben négy olyan hibát mutatunk be, melyek rossz hatással lehetnek a hatékony diétára, mégis sokan elkövetik őket.

Az éhezést választod az egészséges táplálkozás helyett

Kezdjük talán az egyik legsúlyosabb hibával, amibe rengeteg diétázó hajlamos beleesni. Ez nem más, mint az étkezések kihagyása, mely hosszabb távon rengeteg negatív hatással lehet a szervezetre.

Sokan gondolják úgy, hogy ha bizonyos étkezéseket átugranak, azzal hatékonyan gyorsítják meg a fogyási folyamatot. A koplalással azonban nem csak a felesleges kalóriáktól fosztjuk meg szervezetünket, hanem attól az energiától is, amire szüksége lenne a napi feladatok elvégzésére.

Saját magunk éheztetése tehát rövid távon hatékony megoldásnak tűnhet, azonban veszélyes és egészségtelen is egyben, hatására pedig fizikai és szellemi teljesítőképességünk egyaránt drasztikusan csökkenni fog.

Tartózkodsz a zsírfogyasztástól

Sokan gondolják úgy, hogy a zsírfogyasztás mellőzése hatékonyan járul hozzá a karcsú testalkat eléréséhez, ez azonban alapvető tévhit. A zsírokra szüksége van a szervezetünknek, hiszen segítenek a vitaminok oldásában és az ásványi anyagok lebontásában.

Arról nem is beszélve, hogy a magvakban vagy különböző zöldségekben, gyümölcsökben megtalálható, telítetlen zsírsavak a fogyáshoz is hozzájárulnak. Egyrészt a gyors teltségérzet kialakításával csökkentik az étvágyat, másrészt pedig a kalóriaégetést és az anyagcserét is gyorsítják.

A zsíros ételek nagymértékű fogyasztásától persze továbbra is érdemes tartózkodni, hiszen a fogyás kulcsa, hogy kevesebb kalóriát vigyünk szervezetünkbe, mint amennyit a nap folyamán elégetünk. Testünk számára kiváló természetes zsírforrás lehet az olívaolaj, mely rengeteg féle étellel, például salátákkal is fogyasztható.

Rendszertelenül táplálkozol

Fontos tudni, hogy az egészséges étrend nem azt jelenti, hogy bizonyos fajta ételeket örökre száműzünk az étkezésünkből. Sokkal inkább a mértéktartásról és kiegyensúlyozottságról szól, hiszen testünk számára a diéta során is biztosítanunk kell az energiát adó tápanyagokat.

Ahhoz, hogy a karcsúsodás hatékony legyen, fontos, hogy rendszeres étkezési ritmust alakítsunk ki. A rutin bevezetésével elkerülhető az, hogy csábításba essünk, és unalmas pillanatainkban elnassoljunk egy tábla csokit vagy egy csomag chipset.

A kiegyensúlyozott, egészséges életvitel érdekében fontos, hogy nyugodt körülmények között, naponta 4-5 alkalommal fogyasszunk valamit. Lehetőleg csak olyan adagokban, melyek biztosítják ugyan a megfelelő mennyiségű tápanyagot, azonban nem terhelik meg túlságosan emésztésünket.

Fontos, hogy hatékonyan oszd be az idődet és mindig tudatosan tervezd meg az étkezéseidet. Lehetőleg minden nap ugyan abban az időben iktasd be a reggelit, a tízórait és a vacsorát is, és evés közben koncentrálj az ízekre. Ha nyugodt körülmények közt étkezel, általában kevesebb is elég a jóllakottság érzésének eléréséhez!

Nem fogyasztasz elég folyadékot

A megfelelő táplálkozási rutinnal a folyadékbevitel éppúgy része, mint kiegyensúlyozott táplálkozás. Az elegendő vízfogyasztás hiánya könnyedén vezethet anyagcsere-zavarokhoz, melyek többek közt a hatékony fogyást is gátolják.

Annak érdekében tehát, hogy az általad választott diéta megfelelően működjön, nem szabad megfeledkezni a testsúlyodhoz, életkorodhoz és az általad végzett testmozgás mértékéhez igazodó, rendszeres folyadékbevitelről sem!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here